Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Nazwa i adres podmiotu publicznego
Komenda Powiatowa Policji w Strzelinie ul. Wolności 15 57-100 Strzelin
Numer identyfikacyjny REGON
93015621600142
Stan w dniu 01.01.2025 r.
Termin przekazania: do 31.03.2025 r.
Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu
komendant@strzelin.wr.policja.gov.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz
jolanta.maternowska@strzelin.wr.policja.gov.pl
Telefon kontaktowy
478723233
Data
2025-03-10
Miejscowość
Strzelin
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
Powiat Powiat strzeliński
Gmina Strzelin (miasto)
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:
[ X ] 2) wojewody
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów: 2
1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach
a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne 0
b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne 1
c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych 1
2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)
a. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń 0
b. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń 2
c. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach
Rozwiązania architektoniczne (nie) Środki techniczne (nie) Zainstalowane urządzenia (nie)
3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach
a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy 0
b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowy 0
c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy 0
4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego
a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego 2
b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego 0
5. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach
a. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia
-
Procedury ewakuacji lub ratowania (nie)
-
Sprzęt lub miejsce do ewakuacji lub ratowania (nie)
-
Pracowników przeszkolonych z procedur ewakuacji lub ratowania (nie)
b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku 0
c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku 0
d. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku 2
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:
W okolicach budynku Komendy Powiatowej Policji w Strzelinie nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla. Przed budynkiem Komendy znajduje się podjazd, który umożliwia wjazd do budynku osobom niepełnosprawnym na wózkach. Obiekty jednostek policyjnych chronione są na podstawie opracowanych planów ochrony, które zawierają schematy ochronne zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych oraz rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie środków bezpieczeństwa fizycznego stosowanych do zabezpieczenia informacji niejawnych. Plany ochrony są dokumentami niejawnymi, co wyklucza możliwość upubliczniania treści, które zawierają.
Dział 2. Dostępność cyfrowa
Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).
Liczba prowadzonych stron internetowych 2
Liczba udostępnianych aplikacji mobilnych 0
Tabela zgodności stron z wymogami UdC
Adres strony internetowej Zgodność z UdC
-
strzelin.policja.gov.pl Zgodna (nie) Częściowo zgodna (tak) Niezgodna (nie)
-
bip.strzelin.policja.gov.pl Zgodna (nie) Częściowo zgodna (tak) Niezgodna (nie)
Tabela zgodności aplikacji z wymogami UdC
Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej pobrania Zgodność z UdC Zgodna (nie) Częściowo zgodna (nie) Niezgodna (nie)
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:
Komenda Powiatowa Policji w Strzelinie zobowiązuję się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony strzelin.policja.gov.pl .Strona internetowa jest częściowo zgodna z w/w Ustawą z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:- pliki PDF, DOC, itp. redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystania z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online tz. "E-Usługi". Połączenie z Policją z pomocą tłumacza języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.Aby dowiedzieć się więcej jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online w jednostce Policji lub przez internet należy wejść na stronę "eulgi.policja.pl".
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/ środków wspierających komunikowanie się?
a. Zastosowanie formularza kontaktowego TAK / NIE
b. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej TAK / NIE
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych TAK / NIE
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych TAK / NIE
e. Przesyłanie faksów TAK / NIE
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online) TAK / NIE
g. Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty TAK / NIE
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) TAK / NIE
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” - prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego:
-
od razu NIE
-
w ciągu 1 dnia roboczego NIE
-
w ciągu 2-3 dni roboczych NIE
-
powyżej 3 dni roboczych TAK
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?
a. Pętle indukcyjne TAK Liczba NIE
b. Systemy FM TAK (nie) Liczba NIE (
c. Systemy na podczerwień (IR) TAK (nie) Liczba NIE
d. Systemy Bluetooth TAK (nie) Liczba NIE
e. Inne TAK (nie) Liczba NIE
3. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
a. tekstu odczytywalnego maszynowo? TAK (tak) NIE (nie)
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? TAK (nie) NIE (tak)
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? TAK (nie) NIE (tak)
4. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy
komunikacji? (na podstawie art. 6 pkt 3 lit. d UzD) TAK (nie) NIE (tak)
Liczba wniosków - ogółem
Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjne
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot zapewniał dostęp alternatywny? TAK (nie) NIE (tak)
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego ogółem
-
z tego w postaci wsparcia innej osoby
-
z tego w postaci wsparcia technicznego
-
z tego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu
Brak jakiego rodzaju dostępności był powodem konieczności zastosowania dostępu alternatywnego?
Architektoniczna (nie) Cyfrowa (nie) Informacyjno-komunikacyjna (nie)
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywneg
Dział 5. Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe
1. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 20.09.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej? TAK (nie) NIE (tak)
Liczba otrzymanych wniosków o zapewnienie dostępności ogółem
-
z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej
-
z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej
-
z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność
-
architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
-
z tego rozpatrzonych w terminie do 14 dni
-
z tego rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 14 dni
Liczba negatywnie rozpatrzonych wniosków o zapewnienie dostępności
-
z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej
-
z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej
-
z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność
-
architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności
Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery finansowe (nie) Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie) Opis słowy ......
Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC) TAK (nie) NIE (tak)
-
Liczba otrzymanych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej ogółem
-
Liczba żądań rozpatrzonych w terminie do 7 dni
-
Liczba żądań rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 7 dni
-
Liczba negatywnie rozpatrzonych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej
Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery finansowe (nie) Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie) Opis słowny .....
Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC) TAK (nie) NIE (tak)
Liczba otrzymanych skarg na brak dostępności cyfrowej ogółem
-
z tego pozytywnie rozpatrzonych
-
z tego negatywnie rozpatrzonych
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej
Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery finansowe (nie) Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie) Opis słowny .....
Pliki do pobrania
-
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
Data publikacji 12.03.2025 18:00(pdf 81.59 KB)Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego