Sposób załatwiania skarg w KPP w Strzelinie.
Prawo do powszechnego składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej.
Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. (Dz. U. Nr 5 Poz. 46 z dnia 22.01.2002) w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
art. 225 § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego stanowi, że "Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych".
"Granice tej ochrony wyznacza zgodność z prawem działania osoby składającej skargę lub wniosek. W związku z tym ochronie nie podlega osoba, która poprzez wniesienie skargi lub wniosku narusza dobra chronione innych osób dopuszczając się przestępstwa oszczerstwa, zniesławienia lub zniewagi, albo też ujawnia prawnie chronione informacje:. ( J. Borkowski, w : Adamiak, Borkowski, Komentarz 2004, s.813
Komendant Powiatowy Policji w Strzelinie bądź Zastępca Komendanta przyjmuje skargi i wnioski od obywateli w każdy roboczy wtorek od godziny 15.30 do godziny 17.00. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przyjmuje interesantów poza wyznaczonym dniem, po wstępnym telefonicznym uzgodnieniu terminu.
Nadzór nad realizacją zagadnień skargowych sprawuje Komendant, który wyznacza osobę odpowiedzialna za prowadzenie stosownej dokumentacji i opracowywanie sprawozdań.
Wnioski dotyczące pracy Policji, można również przesyłać drogą elektroniczną w dowolnym formacie. Jednakże ich późniejsza weryfikacja odbywa się w sposób konwencjonalny w związku z czym konieczne może być osobiste stawiennictwo w Komendzie Powiatowej Policji w Strzelinie lub spotkanie z funkcjonariuszem tutejszej jednostki. SKARGI oraz WNIOSKI należy przesyłać na adres e-mail:
komendant@strzelin.wr.policja.gov.pl